Syster på besök!

Kategori: Utbyte i Groningen

Äntligen kommer dem, till er som har väntat. Bilder från helgen och syrrans besök.

Syrran kom torsdag kväll, det blev inte så mycket mer denna kväll  än att välkomna henne till Winscho och uppleva lite student liv. Fredagen blev en heldag i Groningen, vi besökte martini tower, vandrade runt och lite shopping. Lördagen blev en heldag i Amsterdam med solsken, glass, öl, båtar och kanaler! Fantastiskt vårväder och Amsterdam visade oss sin bästa sida, tidigare har jag bara lyckats uppleva regn i Amsterdam så min inställning till Amsterdam ändrades totallt, vilken underbar stad! 

Groningen


Groningen från Martini tower.


great view


Dinner! Och jag testar typsisk holländsk mat, stampott, jag har varit här i 2 månader och inte ens ätit holländsk, fy på mig!


Det går inte riktigt att beskriva vad som händer här!

Amsterdam!


En liten båttur runt Amsterdams alla kanaler, och det är en hel del. 


Leta lunch-place.


Lunch!


Flower market!


Köpa tulpan lökar?


Syrran!


Jag hittade något mycket intressant, muffins:)


kaffe rast!


Ytterligare en rast...


...fast denna rast med jordgubbar, vatten och båtar!




Promenera i ett soligt Amsterdam, aldrig fel!


Me going Dutch!


Awesome! 


uteserveringar, går inte att motstå....


Så vi hittar en egen plats vid kanalen.


Rosé!


Vi tar seden dit vi kommer, klart vi hoppar in i träskon!


red light district!


More red light!


Men vaddå? Green light? Hmm... 


Husen faller... 


Dinner @ argetinsk steak house!


Därefter öl på en pub.. Föresten så var det omöjligt att hitta ett ställe som serverar Amstel. Vi fick nöja oss med att besöka Amsterdam utan att ha druckit Amstel!


Trött efter en intensiv helg!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: