pinsamheter på Ikea

Kategori: Allmänt

Att shoppa på IKEA har jag inget emot, men är det något jag inte gillar så är det momentet i kassan. Inte för att man spenderar pengar utan för att det alltid ska bli en massa strul. 
Men idag var det nog pricken över i:et. Detta kan nog bero på att både mamma och jag är lika stressade och helt yr i bollen att  vi inte hänger med riktigt.

Vi scannar in alla varor utan problem, vid betalning måste jag då visa personalbeviset, självklart har jag i år igen, missat att byta ett litet bevis man klistrar på lappen, detta sker i samband med nya katalogen som kommer i augusti/ september. Så vi måste lagra kvitto så jag kan hämta klisterlappen. 

När vi betalat allt blir vi stoppade för stickprov, jahopp, det börjar bra med att vi inte ens har ett kvitto. Det glömde vi i kassan.. Snyggt, sedan går killen igenom allt på kvittot och det upptäcks att vi glömt scanna in en gardinstång. ( billigaste varan på hela vagnen) och helt ärligt hade vi totalt missat den, jag såg den inte ens under stickprovet... men men allt löste sig men hur pinsamt är inte det?!? På sin egen arbetsplats! Visst det var inte gjort med flit, men jag skämdes upp till öronen. Fy,  efter detta kommer jag gömma mig på avdelningen och vägra gå till kassan om de behöver hjälp! Och hädan efter blir det att handla i kungens kurva. 

Om inte detta är bevis nog på hur virriga vi faktiskt är så tog mamma upp telefonen ur väskan och tänkte betala med den på bauhaus, dock var det inte mobiltelefonen utan hemtelefonen som var i väskan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: