taktik snack med matexperten Emma!

Kategori: Allmänt

Jag har fått stora funderingar över hur jag på bästa sätt ska spara pengar nästa termin då jag befinner mig i Holland. Jag och Emma har kommit fram till att det lättaste sättet är att spara in på mat. Därför har vi lagt upp en plan hur detta ska bli möjligt.

Förberdelser i december/ januari:
  • Ät lite åt gången, sedan vänta minst 30 min och därefter äta lite igen. Detta för att göra magsäcken liten, så att den vänjer sig med mindre mat.. Dessutom är småäta ett bra sätt att hålla kroppen i trim. Småäter  -->sätter sig inte fettet på kroppen= Bra för bantning.
Att ta med mig i resväskan:
  • havregryn
  • Knäckebröd
    Osäker på om det finns havregryn och knäckebröd är dyrt!
När jag sedan kommit till Groningen ska jag:För ekonomiska aspekter I vår!
  • Äta mycket pasta och ris = billigt och nyttigt, ger även lång mättnadskänsla
  • Laga stora portiner = många matlådor = sparar pengar!
Slutsats:

LITEN MAGSÄCK= SPARAR PENGAR

Kommentarer


Kommentera inlägget här: