Dagens goda gärning!

Kategori: Allmänt

Konstigt, det kom aldrig något regn trots att det var så mörka moln.. Jag spenderade kvällen på balkongen med mamma och smed en massa planer istället..:P



Måste bara berätta om min goda gärning jag gjorde idag, jag känner mig faktiskt lite smått stolt och har väldigt gott samvete:

Jag hade en kund på jobbet som frågade lite om lampskärmar, efter han gått stod jag kvar och plockade lite i hyllan.. Efter en liten stund ser jag att det ligger en hundralapp på golvet. Första tanken är självklart BINGO, den är min. Men efter lite närmare eftertanke började jag tänka på den stackars farbrorn jag nyss hjälpt och började genast kuta igenom hela Ikea som värsta galningen. Slutligen i sista stund ser jag honom i kassa kön, jag kutar fram och säger: ursäkta men jag tror du tappade denna hos mig.. Farbror blir riktigt förvånad men väldigt glad och klappar mig på axeln och kallar mig gullunge, på ett mycket hjärtligt sätt.. Och efter det var min dag gjord, att få göra någon annan så glad och dessutom ha det renaste av renaste samveten. Ah.. jag känner lite att vingarna börjar växa! Haha!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: