Vasacupen!

Kategori: Gymnastik

Oj, vilken dag det har varit. Började med samling kl 06.30 imorse sedan bar det av mot Hedemora, vi var två trupper från järfälla varav 4 lag ( 2 lag från varje trupp).
Vårt ena lag tävlade på basvarv som de är väldigt duktiga på och några tävlade på basvarv samt volt för första gången.
Det var totalt 20 lag med i tävlingen och vi lyckades ta oss vidare till semifinal med alla 4 järfälla lag. Vilket känndes hur kul som helst!
Dock var det 2 järfälla lag som tog sig vidare till final, ett lag från min trupp och ett lag från den andra truppen. De tjejerna som tävlade på volt från mig gick tyvärr inte vidare men slutade på en 6:e placering vilket är hur grymt som helst  med tanke på att att det var första gången de tävlade på volten=)

Vårt andra lag lyckades ta sig såpass långt som till en delad 2:a placering och SILVER!! Dessutom grenetta på ett varv, alltså inte ett enda avdrag, hur bra är inte det?!Som tröst lyckades volt laget vinna gratis käk på Mc donalds så alla blev inte helt tomhänta! 

Som ledare kan jag säga att jag är riktigt nöjd och stolt över mina tjejer! Båda lagen presterade sitt bästa och glänste verkligen på golvet! Ser fram emot nästa tävling i november, JTC hemma tävling!



Mina fina tjejer!

Påvägen hem stannade vi till på mc donald's, kaos när ca 40 gymnaster och 10 ledare ska ha mat efter en 10 timmar lång tävlingsdag! Tydligen tog jag ut mig så mycket idag att jag började blöda näsblod när jag kom hem.



Nu blir det en riktigt lugn kväll, är helt slut. Ska ladda chips skålen, massa läsk och bara vara. Nöjd över min ledarprestation! ( 4 guld och 1 silver medalj finns nu i förrådet, inte illa!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: