plugg, plugg, plugg!

Kategori: Utbyte i Groningen

Denna vecka har jag enormt mycket att plugga, av någon anledning så väljer alla kurser att ha inlämning samma vecka. Men nu skrev jag precis de sista raderna för arbetet som ska in kl 16 och därmed sista för denna vecka! Inga mer uppgifter men dock litteratur läsning. Jag måste säga att de har en bra utbildningsnivå här men det är ganska annorlunda från hemma. Hemma känns det som att det är väldigt teoretiskt allt man pluggar, men jämför man med hur det är här, ojoj. Bara teoretiskt, inga övningar som är en gnutta praktiska utan bara teori.

Jag börjar känna en liten gnutta ångest över att jag varit här lite mer än halva tiden nu. Visst det kommer inte bli kul att behöva plugga halva sommaren men det livet som jag har här älskar jag verkligen. Tro det eller ej men jag gillar faktiskt att dela kök, ducsh kanske inte toalett men det funkar. Att behöva lämna det här stället om några månader kommer bli riktigt riktigt svårt. SJälvklart saknar jag alla er där hemma, och framförallt mina fina gymnaster! Varför kan man inte få ha både ock? 

Företsen, det där med matstöld har jag klarat mig ganska bra ifrån hittills, i våran korridor har vi det faktiskt bättre än andra sidan av byggnaden, där är det stulen mat varje dag, men häromdagen upptäckte jag en stöld från min kyl. Vill du sno nått så sno nått bra men vem vill sno en gurka? Så nu är jag gurklös, och det finns en gurk tjuv bland oss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: