En rånare ibland oss..

Kategori: Utbyte i Groningen

Igår blev det ett litet oväntat avslut på kvällen.. Efter att ha gjort massa lekar i commonroom var jag dagny och grabbarna från mitt kök redo att gå ut. Då kommer Tess i all förvirring och det är något skumt med hennes rum, Tess och jag försöker leta upp en studentmanager medan de andra lyckas ta sig in i Tess rum. Olyckligtvis får vi se att hennes Laptop, mobil och kamera är snodd och fönstret vidöppet. 
Någon har alltså brutit sig in i hennes rum, och sedan rymt genom fönstret, vi blev alla helt stumma och chockade, vi fick även reda på att detta var 2:a stölden för kvällen. Nu känns det helt osäkert och man litar inte på någon, dock tror vi att det är någon utomstående som lyckats ta sig in i studenthouse. Tess hanterade situation imponerande bra, en själv hade flippat ur och grinat i timmar och skrikigt, men hon var cool lungt och varväldigt förtvivlad men höll sig sansad. Dock ville hon sova i mitt rum, det var för mycket att vara själv i rummet efter vad som hänt, och det kan jag verkligen förstå.  Det känns bara riktigt tråkigt att man ska behöva känna sig väldigt osäker på vart man bor och vara konstant paranoid.

Vad som är till min fördel är att mitt rum ligger i commonroom och det är alltid rörelse utanför, dessutom är mitt fönster ut mot en innergård, så om någon skulle bryta sig in här skulle det vara nästan omöjligt att lyckas utan att bli sädd. Tess rum är i en korridor som ligger längre ifrån de gemensamma ytorna och som också är en ganska lugn och tom korridor, dessutom har hon fönstret ut mot gatan, vilket gör det lättare att smita med grejerna.

Dock har chocken lagt sig och det känns relativt lugnt, de har lyckats fånga förbrytarna på övervakningskamera och förhoppningsvis kan polisen spåra dem. Dessutom kommer vi ju att bli galna om vi ska gå runt och vara rädda hela tiden.


Dagny, Tess och jag tar en lunch på bagels & Beans. De bästa smörgåsarna i stan! Och vi försöker göra det bästa av det bittra som hänt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: