Hallå från alperna!

Kategori: Utbyte i Groningen

Just nu är jag la joue de loup i Franska alperna. And it's amazing! Resan hit var painful, med de värsta busschafförerna jag nånsin träffat, Inte var de trevliga och de till och med pajjade backspegeln för att de körde för nära nånting.. Jag hoppas verkligen att jag får andra chaufförer på hemvägen!

Vi bor 8 personer i en stuga, vilket är helt okej, fast lite frusterande att bo med 6 andra personer man aldrig träffat förut, fast det går väldigt bra och dem är snälla. Fast ibland vill man bara ha lite tid för sig själv..

Mina skidkunskaper har förbättras enormt, jag är till och med stolt. Tess är grym och försöker lära mig och det tar sig. Jag lyckades till och med ta mig nedför de svarta puckelpistarna utan att ramla och i relativt bra tempo! Jag fårse om jag byter till snowboard de sista dagarna. Just nu trivs jag bra med skidorna och eftersom jag förbättrar mig är det roligare.

Gårdagen var helt fantastiskt, strålande solsken och perfekt snö. Idag är vädret betydligt sämre och vi pallade väll med 5 rundor innan vi gav upp. Det är för varmt och blött så snön är usel. På toppen är det massor med bra snö, men kraftig vind så man ser ingenting.. Så vi får hoppas på bättre väder imorgon!

Just nu sitter jag och Tess på internet café, ikväll är det international party. Dock är det en omväxling här i skillnad mot Groningen. Här är man på cluben redan kl 22 medan man knappt börjat festen den tiden i Groningen. Men men tidig kväll betyder tidig natt och tidigt uppe i backen:)

Och självkart till er alla nyfikna ( framförallt Mamma) och trogna blogg läsare så har jag ju bilder till er. Dock ger inte bilderna er rättvisa då det är så mycket vackare här än vad bilderna visar


Buss stop i Luxemburg, galen minishop med tobak i mängder.. 


De har även gaalet mycket nutella.. 


Vi närmar oss alperna!


Jag tänkte vara snyggast i backen med rasta mössa! Det är ju tema dagar hur man ska vara klädd i backen:)


Tess, majka & Lydia.. I liften för första åket!


uppe på toppen


Schysst utsikt!


Tess is excited!


hot chocolate i solen = awesome!


Vila benen plus försöka sig på en liten bränna!


Redo för en ny runda!


så vackert!


Märkena efter min totala crash! Vi provade på lite slalom i djupsnö och jag missade helt att det var en kulle med snö som jag åkte rakt in i!


I love the alps!


so nice!


En av mina favorit bilder.


Tess redo för backen!


som om det inte vore nog med grädde så blev det en voffla med grädde.. Yum!! 


Där nere i dalen bor vi!

Som sagt, bilderna ger er ej rättvisa, det är så mycket vackare i verkligheten. Svårt att fånga på bild! Men ni har nu fått en liten bild av hur fint det är här:) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: