Det bästa i livet är gratis, eller?

Kategori: Utbyte i Groningen

I natt var jag på en demostration, där syftet var att matbutikerna slänger såna stora mängder mat, även fast den är helt felfri. Denna mat kan man göra annat med, exempelvis skänka den mat som är färsk till hemlösa eller liknande. Hur som helst, anledningen att jag var på denna demostartion 12 på natten var för GRATIS MAT! Alla vet att studenter älskar sådant, dessutom är det ju toppen om det är för ett bra syfte. Maten var dessutom väldigt god! Det är sällan jag varit så mätt, jag hade nästan kramp i magen efter all mat! 


Vi började med en champinjonsoppa! 


Jag lyckades få med mig Kenneth och Robert, vem säger nej till gratis mat lixom?


Därefter blev det buffé med olika typer av sallader, spenat och bacon röra, räkor, potatisgratäng och mycket mer.


Efter soppa 2-3 tallrikar med mat kom fruktfatet!


Sist men inte minst kom glassen=)

Aldrig någonsin tidigare har jag varit så glad över att behöva cykla i 10 minuter, att jobba bort lite av maten kändes fantastiskt! Och jag är fortfarande sjukt imponerad! En mycket bra demostration! Något att ta med sig till Sverige kanske?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: