Borta bra men Groningen bäst!

Kategori: Utbyte i Groningen

Jag har så mycket energi idag, trots en 16 timmar lång bussresa sov jag som en prinsessa. Kanske för att jag hade lite hjälpmedel som jag skaffade i Frankrike. De är inte lika strikta med sådant där borta:)

Hur som helst, jag är såå glad att vara hemma igen. Jag har inte gjort så mycket idag förutom att krama alla underbara winscher människor i timmar. Kört sådär 4 maskiner tvätt och storhandlat. Att det är så roligt att handla! Åh jag har till och med saknat jumbo!  Dessutom var vädret strålande när vi kom hem, ca 15 grader och sol! Och det ska bli så hela veckan, VÅREN ÄR HÄR! Imorgon är det plugg hela dagen som gäller inför mitt holländska prov men det blir utomhus i solen, efter en löprunda. Hela veckan har bestått av bagett med nutella eller jordnötssmör, ibland både ock. Just nu är min mage i konflikt med mig själv, så nästa vecka blir det nyttigt, jag till och med hittade en burk med sill ( omega 3 here i come), jag blev så glad att när  hittade det, det bara rann i munnen när jag såg sillburken!!

Jag har knappt hunnit tänka att jag är hemma, här händer det grejer hela tiden, ikväll är det International Dinner i mitt common room, vilket betyder att alla lagar en national rätt och sedan är det buffé. Jag och Dagny tänkte först köttbullar från IKEA, men de har stängt på söndagar så det blir pyttipanna istället, ganska svensk? 

Imorgon bölrjar International week, vilket är en  vecka med fest eller aktiviteter:) Yeeey! It never ends! Och jag är så glad att vara hemma. Nu ska jag hänga lite tvätt och sedan kommer jag mingla runt i common room resten av kvällen och bara umgås med folket. Jag har till och med saknat dem jag aldrig pratat med, det rä så konstigt. 

Nog med skit snacket, jag antar att ni vill veta mer om alperna. Jag ska göra en liten sammanfattning senare, så ni får hålla er till tåls!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: