Fast i Holland!!!

Kategori: Utbyte i Groningen

Jag trodde att detta skulle vara min sista natt i winscho, men så verkar det inte bli. De planer jag hade verkar
inte gå ihopp. Planen var att jag och Robert skulle hyra en bil och köra till Stockholm, vilket skulle resultera i semester + att få hem alla grejjer. Jag hade 3 väskor när jag kom och jag kan ju säga att två väskor redan är fyllda med sådant som jag lagt i efter terminens gång, som vinterjacka, koftor mm. Vilket betyder att jag har en garderob fylld med kläder som ska få plats i 1 väska, plus allt annat man har. Dessutom var inte biluthyrningen dyrare än en flygbiljett hem, vilket ligger på 2000 kr med SAS, vet inte riktigt om jag pallar ryanair med alla väskor, i slutändan blir det samma pris ändå. Dessutom är dem så känsliga med vikten. Men för att komma till poängen, biluthyrning verkade awesome, tills vi skulle boka, 10 000 kr i deposit. Driver dem? Så mycket, okej, det är pengar man får tillbaka men vem kan hosta upp 10 000 från ingenstans? Så den planen sprack ju. Så frågan återstår, hur ska jag komma hem, med alla väskor? Jag har även kollat upp det oheta buss förslaget, endast 89 euro, 2 väskor + handbagage, 6 euro för extra bagage. Betyder att jag får allt med mig under 1000 kr. Haken är bara att det är 23 timmar, inte så att jag applåderar direkt. Just nu är jag mer förvirrad än nånsin och vet inte riktigt hur jag ska komma hem, jag är fast i Holland!



Bil, flyg, buss?? För mycket valmöjlighet, snart tar jag allt på släp efter cykeln och cyklar hem!

Kommentarer

  • Ems säger:

    klart du ska ta buss! okej 23h men du får sova hela vägen. billigt plus att du får hem allt! tveka inte..

    2011-07-19 | 04:00:52

Kommentera inlägget här: