Back to reality!

Kategori: Utbyte i Groningen

Tillbaka i Stockholm efter 6 månader i det platta lilla landet, mindre än småland, med över 16 miljoner människor. Jo, det är faktiskt en konstig omställning. Även fast det är lättare att anpassa sig till att komma hem än att åka bort. På något vis känns det som att allt är detsamma här hemma, samtidigt som det känns helt annorlunda. Varför? Det har jag ingen aning om, möjligen kanske jag ser vissa saker på ett annat sätt än tidigare. Saker som betydde väldigt mycket innan jag åkte spelar idag inte så stor roll. Och saker som jag knappt tänkte på  eller såg som självklara är de saker som jag blivit mest glad att se. Ja, jag är väll fortfarande i omställningsperiod, jag är konstant trött och det känns som att jag sovit mestadels sedan jag kom hem. Men det är mycket att smälta, tiden i Groningen var fantastisk men också väldigt intensiv så alla intryck får jag bearbeta just nu. 

Men det känns helt okej att vara tillbaka i Sverige, trotts att jag saknar att cykla så fort jag skall ta mig någonstans och jag saknar gemenskapen att bara gå och knacka på någons dörr om jag var uttråkad. Vädret och värmen är fantastiskt här hemma och att träffa alla vänner som jag saknat så mycket är inte fy skam det heller. Livet går vidare men att det nånsin kommer bli så bra och roligt som det var i Groningen, det blir svårt att toppa! I had the time of my life!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: