2 off, 2 more to go!

Kategori: Utbyte i Groningen

Tentan idag var som jag förväntade mig, svår. Det måste jag säga, tentorna är väldigt konstiga här, och upplägda på ett helt annat sätt än vad jag är van vid. 

För er uppdrässade classy brudar där hemma, jag börjar bli riktigt avundsjuk på er nu. Här i Groningen är man inte classy direkt, eller jo om man går till biblioteket, tenta eller föreläsning. Vilket är för mig lite konstigt, då jag föredrar att vara bekväm och pallar inte bry mig i tenta stress. Biblioteket är tydligen "pick up spot" nummer 1, och det är riktigt tillfixade brudar som hänger där. Däremot om man går ut, då är det trasorna som gäller, förvirrande,  att klä upp sig trodde jag var halva grejen med att gå ut. Däremot kan jag förstå dem, jag tror att jag har förstört sådär 3-4 par skor, det är riktigt grisigt med öl, glas och annat äckel på golven ( förstår fortfarande inte dem som går ut i uggs, okej på vintern, men hallå JULI, uggs??). Så för att komma till poängen, jag är inte classy, inte det minsta,  större trash får man leta efter.. Varför jag berättar detta vet jag inte riktigt. Idé-torka kanske? 

it may be trashy, but on the dancefloor we are glamorous!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: