Winschoterdiep

Kategori: Utbyte i Groningen

Hela kvällen har jag spenderat på mitt international house.. Mitt rum känns mycket mysigare nu och det är konstigt att så lite kan göra så mycket! Det är fortfarande väldigt tomt på många ställen men hellre det än för trångt. Mitt tema blev på något underligt vis rött, dessutom en röd lampa vilket motsvarar mitt lilla red light:) 

Ikväll har jag träffat folk från Peru, Tyskland, Spanien, Chile, Australien, Kanada, Frankrike, Solvakien, Bulgarien, Italien, Kina, Finland och Sverige. Det är 4 svenska tjejer till som bor här så jag är inte ensam. Dock har jag enligt lite rykten från andra fått reda på att mitt rum  är det som är mest i centrum. Ja, jag har nära till allt men också hör jag röster konstant! 

Än så länge tycker jag att det är helt okej att leva studentliv och det var rätt roligt att laga mat och snacka skit med andra studenter. 

Just nu håller några tjejer på i köket och lagar en massa kinesisk mat, tydligen är det kinesiskt nyår imorgon och de har redan lovat mig att få smaka om jag är hemma.. Matlagning verkar vara grejen här, alla lagar mat ihop och äter ihop. Man är hela tiden hungrig eftersom att det alltid är någon som äter. Dessutom har jag redan hunnit få frågan "vad är typsikt svensk mat" cirka 5 gånger och dessutom frågan "Du får visa oss nån gång" så jag antar att det inte räcker med att ta med dem till IKEA,nej, jag måste göra något mer, större! 



Lite nya växter och lampa!


Det börjar bli lite hemtrevligt! Till och med den svenska absoluten står på hyllan!


Fortfarande väldigt tomt på väggarna...


Det ser lite fängelseaktigt ut fortfarande men det röda piffar ju upp iallafall, till och med en röd tvättkorg har jag lyckats få tag på! Grundtal = hängare på dörr är bästa grejjen! 


Kommentarer

  • Jennie säger:

    Vad snyggt rummet blev! Men är det fönster brevid dörren? Jag har också en grundtal, den är superbra :D

    2011-02-02 | 10:56:25

Kommentera inlägget här: