sol!

Kategori: Utbyte i Groningen

Äntligen skiner solen, jag hade nästan börjat tappa hoppet. Idag har vi welcoming ceremony då det är lite olika workshops och guidning i stan. Det viktigaste är att singera upp för esn, en organisation för utbytesstudenter. Tydligen kan det vara svårt att få plats om man kommer för sent så vi kommer väll mer eller mindre hänga på dörren!

Igår hade vi middag i stan med alla utbytesstudenter från våran fakultet, det var trevligt och jag är riktigt imponerad på all gratis mat vi får hela tiden! Idag blir det ytterligare fri lunch. Jag har fått lite vänner hitills, jag umgås med Tessa som är från Australien. Hon läser också ekonomi och bor i samma del av byggnaden som jag. Dessutom Kenneth som är från Peru, ytterligare en ekonomi student och även han bor i samma del av byggnaden! Det är väll lite så i början att det är dem man ser ofta som man umgås med, men jag klagar inte. De är as sköna!


Nu ska jag äta lite frukost och sedan hoppas på att det fyllt på med toalett papper på toaletten!!


utsikt från mitt fönster.. Solen skiner:D








Kommentarer

  • Anonym säger:

    fri lunch, haha.

    2011-02-03 | 11:41:24

Kommentera inlägget här: