2011-02-07

Kategori: Utbyte i Groningen

God morgon!

Här i Groningen är det just nu lite solglimtar men annars är det för det mesta mulet:( Dock är det runt 9 - 10 grader så det känns som att våren snart är här! Vilket känns mer än underbart att slippa all snö! Dessutom kan jag nog börja med min skinjacka snart:) skönt att slippa en stor klumpig jacka.

Idag är det fullfart, som alla andra dagar här! Jag har unnat mig en välförtjänad sovmorgon, det blev lite sent igår efter super bowlen. Dessutom är halsen betydligt bättre:). Kl 12.00 kommer en tjej hit som ska intervjua mig, Tess & Teira. Hon vill intervjua internationella studenter och se deras rum och ta kort på 3 saker som betyder mycket för en. Än så länge har jag hittat 2 saker, min absolut vodka collection och min röda lampa! Haha.

Efter det ska jag få träffa Robert=), jag hinner knappt träffa honom nu när jag har mina dagar planerade till max, fast han har tentor så det passar väll ändå bra, han ska få hjälpa mig att hitta något oranget till kvällens Dutch party! Det är verkligen så typiskt att de kläder jag höll i handen hemma och tänkte ta med mig ( men inte gjorde) är de kläder jag behöver nu. Mitt oranga linne och en randig tröja till onsdagens Pirate party, men men... Därefter har jag min första lektion i holländska kl 15.00. De andra kurserna börjar inte förän nästa vecka men holländskan börjar idag, så det ska bli spännande att gå dit!

Ha en bra dag!!


Jag har lite för mycket yta i mitt rum! Kanske lite för mycket energi också?? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: