Hemma bra, Borta bäst....

Kategori: Asien 09/10

.....Definitivt!

Hur bra har jag då haft det, på skala 1 -10.... en klar 10a. Den stora frågan jag ställer mig själv är : Vad gör jag hemma? Allt här hemma känns tråkigt, oväsentligt och inget har ändras. Kan man bli mer uttråkad? Skulle inte tro det. Känner att jag hamnat i en "komma hem deprission", sådär lagom roligt. Och inga pengar har man heller, eftersom vi lever i en pengaberoende värld går det inte att komma ifrån känslan av fångenskap. No cash = Invalido! Enligt Say är pengar neutrala och bara ett sätt att utbyta varor, tyvärr funkar inte byteshandeln i dessa dagar och man är en pengakåt jävel som är beroende av de satans papperslapparna.

Även vardagen har börjat komma ikapp min jetlagade hjärna och paniken börjar krypa närmare..... Heltidstudier på 200% fart, inte den bekvämaste situation jag funnit mig i. Makroekonomiska teorier snurrar runt i huvudet samtidigt som kalkylerna ger mig mardrömmar. Och ännu är det bara mjukstart.. Hjälp!

Trots att det mesta känns bittert just nu har jag hunnit få tillbaka några av de glimtar i livet som gör att man ibland längtar hem och känner sig nöjd med sitt liv, som ett mottagande av 20 hysteriska gymnaster som tävlar om vem som ska få krama mig först. Slippa de satans myggen och för att inte tala om att få duscha i en ducsh med både bra krut och varmvatten. Telefonen går varm och man har ju faktiskt skaffat sig en ny garderob.
Kanske inte så illa, men skulle jag byta ut myggfri miljö till massmygg invation, "bra krut dusch" till en ynklig kallvatten dusch och en helt ny garderob mot de flera gånger använda kläderna jag i flera veckor bärt på ryggen, nötta och illaluktande  bara för några veckor till på andra sidan jordklotet?
- Ja, helt utan tvekan!

Om ni inte redan visste det så är jag hemma, tänkte mest bara säga hej, hej! Nu har jag gjort det..

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Heeej! Välkommen till kylan :P Hoppas du haft det underbart.. eller ja det är ju rätt uppenbart att du haft det super :D Den där deprisionen lägger sig men är HELT förjävlig i know :( hoppas vi ses snart :D PUUSS

    2010-01-21 | 21:51:10

Kommentera inlägget här: