min höst

Kategori: Allmänt

Efter mitt upprop idag känner jag mig förväntansfull men lite orolig, det kommer bli en tuff termin. Dessutom fick jag mig en funderare när jag fick möjlighet att välja en valfri kurs till, detta eftersom att jag inte behöver läsa vetenskap och metod ( annars obligatorisk) eftersom att jag tidigare har läst denna på Södertörn. Onödigt att då läsa den igen, problemet är att eftersom man är reserv så måste man ta de kurser som är över men jag har nog lyckats hitta vad jag vill ha. Dock blev min registrering konstig och bara 2 kurser är registrerade så får ringa dem och fixa att dem lägger till sista kursen!!

Så i höst blir det ( tror jag):

Kandidatuppsats med inriktning management & affärsutveckling 15hp
Valfri kurs: Affärsutveckling 7,5 hp
valfri kurs: Business Ethics 7,5hp

Jag har tid på mig att tänka tills på måndag, men business ethics verkar vara den som tilltalar mig mest, dock är allt på engelska. Blir en utmaning, okej att läsa kurs litteratur men att skriva och hålla föredrag på engelska kommer bli en utmaning! Men kul att få lära känna utbytes studenter=) Dessutom föredrar jag nog denna framför Affärsredovisning ( alla vet ju hur mycket jag gillar det), en fortsättnings kurs i finansiering ( låter läskigt) och några andra som inte verkade intressant..


Nu blir det fokusering på renoveringen och mamma och jag ska nu iväg till alla möjliga varuhus och hämta lite inspiration!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: