Benhinneinflammation

Kategori: Allmänt

Jag har lyckats dra på mig en benhinneinflammation i västerbenet, känns sådär lagom surt:P

Beskrivning: Vanligaste idrottsskadan som uppkommer efter mycket belastning. Smärtan sitter i insdian av skenbenet och känns mest under den fysiska aktiviteten. Kan uppstå om man springer eller hoppar mycket. Eller om man tränar mycket intensivt. I mitt fall är det nog en blandning av allt, mycket från hopp i dansen men även att jag tränat väldigt mycket och kroppen inte hunnit vila.

Benhinneinflammation


Behandling: Vila, vila, vila och vila, vilket i mitt fall är en omöjlighet. Hur ska jag kunna vila?
Det är även viktigt att hålla benet varmt, så springer omkring i sockor konstant. Stretchövningar kan hjälpa lite, men i värsta fall kan det leda till större behandlingar som laser och nerv-stimulering. Det känns inte när jag går normalt utan bara när jag tränar.
Tur att det är höstlov snart så det blir paus från alla aktiviteter en vecka, får försöka att bara vila. Vilket kommer att göra mig helt galen och jag kommer klättra på väggarna när jag inte får träna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: