Arg

Kategori: Allmänt

Jag blir så arg när jag läser och hör allt om Therese mordet, att de som dödade henne bara får 1 år och 8 månader till sluten ungdomsvård, vad är det för stil? De har inte bara mördat en otroligt vacker och livsnjutande tjej utan också förstört livet för hennes familj och vänner.
Dem har mördat en männsika och får knappt 2 å. Allt ståhej om att nedladdning kan ge 2 års fängelse, så det är lika  allvarligt att ladda ner än att mörda?!

Dock vill jag skänka en tanke till Therese familj och vänner som jämfört med mördarna borde få mer stöd från samhället. Tittade nyss på debatt i SVT när de pratade om detta och hennes morbror berättar om hur de fick 3 sömntabletter den natten hon dog och efter det inte ett skvatt. Ingen terapi eller något. Vilket Therese mördare får dagligen!
Tycker även att det är väldigt starkt av hennes morbror att tala om detta så öppet, jag har även sätt honom i tv och tidningar innan och han verkar vara en väldigt god männsika och jag kan tänka mig att resten av Therese familj är likadan. 

Det är så tragiskt att en så fin och ung människa ska mista livet så tidigt pga att några barnungar inte har nån etik eller moral!

 R.I.P Therese Johansson Rojo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: