Tisdag i Peking

Kategori: Asien 09/10

2 dagar kvar till jul och här är det väldigt svårt att känna julstämningen och stressen som alla har hemma.
Igår åkte vi till sidenmarknaden där vi shoppade loss som aldrig förr,  de är 10 våningar med allt möjligt och ÄNTLIGEN köpte jag mig mina lila Converse=) Och för bara 75 spänn. Me love.. Blev också lite andra roliga saker, så det blir att skicka hem en stor kartong. Tyvärr kommer jag både vara egoistisk och i mån av pengar och plats inte kunna köpa så myket till andra som sagt att de vill ha saker, får nämligen bara skicka hem 10 kilo.

Efter shoppingen blev det middag och party med holländare och tyskar. Spriten kostar ingenting här, typ 20 kr för 70 cl men den smakar inge vidare. 

Idag har vi hunnit besöka Maos grav, det var jätte konstigt, man gick in i en byggnad där man ser hans lik som är inkletat med nått för att bevara det. Skumt. Det lutar även mot shopping i eftermiddag på Clothes market.

Hoppas ni har det bra i julstressen..

Ciao

Kommentarer

  • mia säger:

    Hej Josefin! Kul att följa din resa via bloggen,hoppas den blir fortsatt kul.Önskar dej en riktigt God-Jul och ett Gott Nytt År! Kram Mia (Din mammas kollega) ;)

    2009-12-22 | 19:24:51
  • Ingegerd Adler säger:

    Hej Josse!

    Jättekul att följa din resa via bloggen. Imorgon är det Julafton och allt är klart i huset. Har precis smakat av julskinkan och ska snart gå och lägga mig! Frågan är bara hur jag ska klara julafton, utan " ungen min"!:(....Men jag blir så glad, när jag hör, hur roligt ni har det. Snart kommer det väl en hemsändning...med ett jättepaket, så som du har shoppat loss!!!

    BAMSEKRAM och hopp om en riktigt GOD JUL till dig och Emma!!!

    önkar Mamsen



    2009-12-23 | 23:46:07
  • Malin säger:

    GOD JUL till både dig och Emma gumman! <3

    2009-12-24 | 10:28:38
    Bloggadress: http://malincaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här: