Hong Kong

Kategori: Asien 09/10

Jag kan inte beskriva min lycka över hur underbart det är att äntligen slippa ha 2 lager byxor, varma tröjjor och konstant frysa. Här är det lite mulet men fortfarande varmt, runt 18 grader på dagarna och ca 10 grader på kvällen/natten. Fantastiskt.
Hong kong är mycket mindre än vad vi förvänatade oss, men oj så mycket människor. Det kommer bli en hel del party här. Igår var vi ute med svenne grabbarna vid bargatan och röjde som aldrig förr. Ikväll blir det party men bara brudarna grabbarna har nämligen åkt vidare till thailand.
Det är grymt bra röj här, fast lite dyrt, prisena är ungefär som i Sverige och vi har ju blivit bortskämda med pekningpriser...

Det vi ska göra här i Hongkong är Victoria peak och disney land=) och mycket party!
Måste faktiskt erkänna att jag börjar bli lite mättad på alla storstäder och allt folk, längtar lite till Vietnam där jag bara kan få relaxa.

Hostelet vi bor på är okej, inte lika fräscht som i Pekning, dock har vi egen toalett men som inte riktigt verkar må så bra. Igår sprutade den litervis med vatten, lagom roligt. Rummet ser inte så roligt ut det heller, men vi ska ju ändå bara sova. Man ska inte vara kräsen. Lite coolt är det att vi bor i en stor byggnad på typ 20 våningar där varje våning är ett hostel, så det är väldigt många hostel i samma byggnad.

Har även fått en satans stuckning i foten som inte vill släppa, inte det roligaste när man vandrar runt mycket. Har köpt bedövnigskräm idag så förhoppningsvis blir det bättre!!

Nu måste jag avsluta, förfesten börjar..

ha det toppen!

ps. gillar alla sköna fylle sms jag får från random personer som inte verkar veta att jag inte är i Stockholm längre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: