Kulturell?

Kategori: Asien 09/10

I dag blev det en liten sightseeing inne i Seoul, staden ar enormt stor med ca 10 miljoner invanare sa det ar omojligt att hinna se allt pa den korta tid jag ar har. Men jag har hunnit se lite tempel, manga varuhus och sjalvklart tunnelbanan. jag antar att jag far bli lite mer kulturell i Peking, har ar det shoppingen som lockar mest:P Dessutom ar det sapass stor stad att det tar san tid att ta sig runt, sa jag far vall saga att jag ar hyffsat nojd med det kulturella har i Seoul!

Sedan var vi pa sushi buffe med hur undebar sushi som helst, en hel del av den sushin finns inte hemma men var riktigt god.

Nu ikvall ar planen, upptining med bubbelbad i varat kinky badrum och sedan skrackfilm!!


Lunch!




Sky tower!


Gammal koreansk park.


Bra Guide!


Minnes staty, vet ej varfor, kan ej koreanska?


Tydligen ligger det en kapsel inne i denna som man ska ta fram som 400 ar da staden firar 1000 ars jubileum.


Koreanska parken mitt i staden.


New york style.


dont ask!


En photo zone, sanna finns overallt!


Nan staty.


ingang till tempel.


Koreanen som uppkom skriftspraket at koreananerna, innan anvande de sig av kinesiska tecket innan de fick sitt egna skriftspark. Han blev sedan deras forsta kung.


Kungens egna ingang mot templet.


Cool grej.


Flod.


Mer city.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: